A mai gazdasági helyzetben, az emberek jobban odafigyelnek az akciókra, bármilyen termékről is legyen szó. Ezt a részben marketingfogást, rengeteg gyártó és viszonteladó cég ki is használja. Egy ilyen marketingfogásnak számít az évente megjelenő nyárigumi akció.
Az akció lényege, hogy a szezonból kimenő abroncsokból minél magasabb darabszámba lehessen eladást produkálni. Egy cég számára a szezonból kiment terméknek a tárolási költsége többe kerül, mint amennyit veszít a termék árából a szezonvégi akció miatt.
Nyárigumi akció még szezon elején is előfordulhat. A szezon előtti akciók lényege abban rejlik, hogy ezáltal kerül bemutatásra egy új termék. Az emberek megveszik a számukra még egyelőre ismeretlen terméket a jó ár miatt és ha elnyeri a tetszésüket, a későbbiek során van rá esély, hogy ismét ezt a már nem akciós áron szereplő terméket választják.
Létezik egy olyan immáron hagyománynak számító nagy akció is, ami minden év novemberének utolsó péntekjén kerül világszerte megrendezésre. Ennek az eseménynek a “fekete péntek” nevet adták.